Z pamiętnika Krysi

O Autorze

Moje zdjęcie
Z kijami chodzę od 2011 roku. Miałam wtedy 61 lat. Nigdy nie byłam typem sportowca. Jedynym sportem, który uprawiałam to było żeglarstwo, a wiadomo, że tam pracuje bardziej wiatr niż nasze mięśnie i serce. Dziś nie wyobrażam sobie życia bez chociażby minimalnej aktywności sportowej.

Wyjazd integracyjny ATW Łeba 2018

21.06.2018

Początkowo nie miałam zamiaru pisać relacji z pobytu w Łebie, bo wyjazd ten niewiele miał wspólnego z tematem mojego bloga. Ponieważ jednak uważam, że był to fantastyczny wyjazd, nie mogłam się oprzeć chęci podzielenia się moimi wrażeniami.
Wyjazd został zorganizowany przez Akademię III Wieku przy Collegium Da Vinci w Poznaniu. Do pobytu w Łebie zostali zaproszeni nie tylko słuchacze Akademii, ale także ich rodziny i przyjaciele. Organizator zapewnił nam wygodny transport autokarem z Poznania bezpośrednio do hotelu w Łebie. Tak więc w liczbie 30 osób wyruszyliśmy w sobotę 9 czerwca rano na ośmiodniowy pobyt nad morzem. Ponieważ było gorąco i zapowiadano na najbliższy tydzień bardzo ładną pogodę, humory mieliśmy znakomite. Do Łeby przybyliśmy akurat na obiad. Zakwaterowani zostaliśmy w wygodnych pokojach w Ośrodku Wczasowym “Zdrowotel” Łeba.
W trakcie pobytu w Łebie mieliśmy zagwarantowane po dwa indywidualne zabiegi z zakresu fizykoterapii, kinezyterapii, masażu i odnowy biologicznej, a także grupowe w formie gimnastyki, nordic walkingu, talasoterapii lub muzykoterapii. Po zaordynowaniu przez lekarza naszych zabiegów mogliśmy w końcu udać się na spotkanie integracyjne, na które zaprosiła nas Monika Domagała. Trudno nam było zapamiętać imiona wszystkich uczestników. Szkoda, że nie było z nami trenera od “Treningu pamięci”. Monika zapoznała nas z programem pobytu. Będzie prowadziła z nami zajęcia z zumba gold oraz różne formy gimnastyki i medytacji. Zapowiadało się więc wszystko bardzo ciekawie.
Niedziela przywitała nas piękną pogodą. Było gorąco i słonecznie. Wykorzystaliśmy więc ten dzień na opalanie się nad morzem.
Od poniedziałku zaczęły się zabiegi: indywidualne i grupowe. Pragnę zwrócić uwagę na zabieg talasoterapii, w której uczestniczyłam. Talasoterapię prowadziła z nami Dorota Reszke – bardzo ciekawa osoba (aktorka, wokalistka, pisarka, Osobowość Roku 2016 w powiecie lęborskim), obdarzona wspaniałym potężnym głosem. Talasoterapia to leczenie morskim powietrzem. Spacerowaliśmy więc po lesie i nad morzem, ucząc się  prawidłowego oddychania, śpiewając przy tym piosenki pod kierunkiem pani Doroty. Ludowa piosenka “Doliny, doliny” całkiem dobrze nam wychodziła.
Podczas pobytu w Łebie mieliśmy zapewniony program rozrywek na każdy dzień tygodnia. Były więc wycieczki, wieczorki taneczne, karaoke, ciekawe prelekcje, wykłady i warsztaty kulinarne z dietetykiem.
Zwiedzając z przewodnikiem Łebę mieliśmy okazję zobaczyć port jachtowy,

molo zachodnie, Aleję Prezydentów w centrum, wzdłuż której umieszczono odciski dłoni wszystkich prezydentów Polski, a także okolice Łeby – Nowęcin.
Jeszcze ciekawszą wycieczką był wyjazd Kolejką Bajkową do Słowińskiego Parku Narodowego na Wydmy Ruchome,

rejs po Jeziorze Łebsko oraz zwiedzanie Wyrzutni Rakiet w Rąbce.

Niestety, pogoda w tym dniu nam nie dopisała. Było zimno, a pod koniec wycieczki zaczął padać deszcz.
Oprócz zabiegów, wycieczek i wykładów mieliśmy codziennie z Moniką różne formy gimnastyki i medytacji, a także zajęcia taneczne zumba gold. Zajęcia z Moniką, wulkanem radości i energii to wspaniała dawka dobrego humoru, rewelacyjnych ćwiczeń oraz świetnej zabawy tanecznej. A na “Dyskotece dorosłego człowieka” na zakończenie pobytu parkiet był nasz. Ubawiliśmy się znakomicie. Wykazaliśmy się wspaniałym poczuciem humoru i pokazaliśmy, że potrafimy się świetnie bawić pomimo dokuczających nam różnych dolegliwości.
Wróciłam do Poznania bardzo zadowolona i myślę, że podobne odczucia mieli pozostali uczestnicy. Bardzo dobra organizacja, nie przepełniony grafik z zajęciami (był czas na wypicie kawy u Wenty lub w pobliskiej Herbaciarni), świetna prowadząca zajęcia (jak ona potrafiła nas dowartościować), zgrana i sympatyczna grupa uczestników zachęca do wzięcia udziału w kolejnych wyjazdach integracyjnych organizowanych przez Akademię III Wieku w Poznaniu. Szkoda, że “Zdrowotel” nie posiada basenu. Zajęcia z Aqua Aerobic byłyby świetnym urozmaiceniem pobytu.