Zostań instruktorem Nordic Walking
Wyprawa po zdrowie
Pomysł na prezent
Filmy instruktażowe
Korona Wielkopolski 2016/17

Nordic Walking, a odchudzanie część 2

Korzyści z marszu Nordic Walking, dla osób, które chcą schudnąć na wiosnę!

  
    Podczas spaceru prawidłową techniką marszu Nordic Walking pracuje ok. 90% mięśni zarówno dolnej, jak i górnej połowy ciała w organizmie, co świadczy o ogromnej efektywności chodu z kijami. Przyspieszamy przez to przemianę materii,  spalanie kwasów tłuszczowych oraz wzmacniamy działanie enzymów trawiących tłuszcze. Daje to w wyniku spalanie tkanki tłuszczowej podwyższone o 40% w stosunku do zwykłych spacerów (ok. 120 dodatkowych kcal na godzinę!- w zależności od intensywności treningu). Nie zapominajmy, że osoby bardziej wydolne mogą z kijkami również biegać). Ponadto przez to, że mięśnie aktywizowane są równomiernie w całym organizmie, nie doświadczamy tzw. „zadyszki” w czasie chodu. Możemy przez to ćwiczyć dużo dłużej niż np. przy zwykłym biegu. Zapewnia to w rezultacie dodatkowe i z przyjemnością spalone kalorie :)



Rys. Porównanie pracujących grup mięśniowych podczas różnych aktywności ruchowych


    Kolejnym plusem Nordic Walking jest  wzmacnianie mięśni kręgosłupa, ramion oraz brzucha, co sprzyja zachowaniu odpowiedniej postawy.(o czym szczegółowo pisaliśmy w poprzednich artykułach). Pamiętajmy, że 

dobrze ukrwione i wyćwiczone mięśnie spalają 4 razy więcej kalorii niż tkanka tłuszczowa - również podczas spoczynku!

    Dobrze poprowadzony trening Nordic Walking to nie tylko marsze, ale jak już pisaliśmy w poprzednich artykułach masa ćwiczeń mobilizujących do pracy mięśnie całego ciała, które wzmacniają i modelują naszą sylwetkę! Wzmocnione mięśnie brzucha przytrzymują jelita, które podczas chodu są odpowiednio masowane. Bezsprzecznie sprzyja to przyspieszeniu trawienia, a to niewątpliwie służy odchudzaniu. Dodatkową zaletą jest likwidacja zaparć, które przyczyniają się do podrażnienia jelit i zatruć, jeśli treść pokarmowa zbyt długo zalega w jelitach.
    Regularny trening Nordic Walking zwiększa wydolność krążeniowo - oddechową, przez co poprawia dotlenienie organizmu i zwiększa pobór tlenu o 20-60%. Polepsza to zdolność myślenia oraz samopoczucie.  Poprzez zwiększenie drożności i gęstości naczyń krwionośnych zwiększa się ukrwienie nie tylko mięśni, ale również całego ciała. Bardzo istotną kwestią dla osób z nadwagą lub otyłych jest fakt, że idąc prawidłową techniką Nordic Walking odciążamy zarówno stawy kończyn dolnych, jak i kręgosłupa, dzięki temu nie musimy obawiać się o ich przeciążenie, które poprzez mikrourazy mogłoby prowadzić w rezultacie do zmian zwyrodnieniowych. Ponadto wspomaganie się podczas marszu kijami do Nordic Walkingu pomaga utrzymać równowagę, a w rezultacie zapobiega nieprzyjemnym i niebezpiecznym w skutkach upadkom. 
    Dodatkowo Nordic Walking jest bardzo dobrą formą ruchu dla osób, które chciałyby zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ daje poczucie przynależności do grupy oraz wsparcie i naturalną rywalizację, która motywuje do działania. Minimalizuje ponadto poczucie wstydu spowodowane ubiorem, co ma miejsce, np. na basenie.



Nie miałeś nigdy do czynienia z instruktażem prawidłowej techniki Nordic Walking?
• Czujesz, że potrzebujesz paru dodatkowych wskazówek?
Świetnie chodzisz, ale brakuje Ci motywacji, grupy do regularnych treningów?
• Serdecznie zapraszamy na zajęcia szkoleniowe oraz grupowe!

Zajęcia z nami to nie tylko sucha nauka prawidłowej techniki marszu. Dodatkowo każde wyjście wzbogacamy poradami rehabilitacyjnymi, dietetycznymi, oraz podstaw dbania o własną figurę. Ponadto prowadzimy również przeróżne ciekawe ćwiczenia i zabawy integracyjno-sprawnościowe, elementy Pilatesu, Zdrowego Kręgosłupa, bodyshape, crossfit itp. Z nami dowiesz się jak dzięki odpowiednim ćwiczeniom z kijkami wzmocnić mięśnie całego tułowia, poprawić sylwetkę, spalić zbędne kilogramy oraz czerpać radość z każdego wyjścia!




facebook