Teraz jest 23 cze 2017, o 00:58

Strefa czasowa: UTC + 1





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 mar 2013, o 14:13 
Offline

Dołączył(a): 7 lis 2012, o 18:29
Posty: 31
Korzyści z marszu Nordic Walking, dla osób, które chcą schudnąć na wiosnę!!

Podczas spaceru prawidłową techniką marszu Nordic Walking pracuje ok. 90% mięśni zarówno dolnej, jak i górnej połowy ciała w organizmie, co świadczy o ogromnej efektywności chodu. Przyspieszamy przez to przemianę materii, spalanie kwasów tłuszczowych oraz wzmacniamy działanie enzymów trawiących tłuszcze. Daje to w wyniku spalanie tkanki tłuszczowej podwyższone o 40% w stosunku do zwykłych spacerów (ok. 120 dodatkowych kcal na godzinę!- w zależności od intensywności treningu. Nie zapominajmy, że osoby bardziej wydolne mogą z kijkami również biegać). Ponadto przez to, że mięśnie aktywizowane są równomiernie w całym organizmie, nie doświadczamy tzw. „zadyszki” w czasie chodu. Możemy przez to ćwiczyć dużo dłużej niż np. przy zwykłym biegu. Zapewnia to w rezultacie dodatkowe i z przyjemnością spalone kalorie :)

Obrazek
Rys. Porównanie pracujących grup mięśniowych podczas różnych aktywności ruchowych



Kolejnym plusem tej aktywności ruchowej jest wzmacnianie mięśni kręgosłupa, ramion oraz brzucha, co sprzyja zachowaniu odpowiedniej postawy. Pamiętajmy, że:

dobrze ukrwione i wyćwiczone mięśnie spalają 4 razy więcej kalorii niż tkanka tłuszczowa - również podczas spoczynku!


Dobrze poprowadzony trening Nordic Walking to nie tylko marsze, ale jak już pisaliśmy w poprzednich artykułach masa ćwiczeń mobilizujących do pracy mięśnie całego ciała, które wzmacniają i modelują naszą sylwetkę! Wzmocnione mięśnie brzucha przytrzymują jelita, które podczas chodu są odpowiednio masowane. Bezsprzecznie sprzyja to przyspieszeniu trawienia, a to niewątpliwie służy odchudzaniu. Dodatkową zaletą jest likwidacja zaparć, które przyczyniają się do podrażnienia jelit i zatruć, jeśli treść pokarmowa zbyt długo zalega w jelitach.
Regularny trening Nordic Walking zwiększa wydolność krążeniowo - oddechową, przez co poprawia dotlenienie organizmu i zwiększa pobór tlenu o 20-60%. Polepsza to zdolność myślenia oraz samopoczucie. Poprzez zwiększenie drożności i gęstości naczyń krwionośnych zwiększa się ukrwienie nie tylko mięśni, ale również całego ciała. Bardzo istotną kwestią dla osób z nadwagą lub otyłych jest fakt, że idąc prawidłową techniką Nordic Walking odciążamy zarówno stawy kończyn dolnych, jak i kręgosłupa, dzięki temu nie musimy obawiać się o ich przeciążenie, które poprzez mikrourazy mogłoby prowadzić w rezultacie do zmian zwyrodnieniowych. Ponadto wspomaganie się kijami do Nordic Walkingu stabilizuje stawy oraz mięśnie, które je otaczają. Pomaga to utrzymać równowagę, a w rezultacie zapobiega nieprzyjemnym i niebezpiecznym w skutkach upadkom.
Dodatkowo Nordic Walking jest bardzo dobrą formą ruchu dla osób, które chciałyby zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ daje poczucie przynależności do grupy oraz wsparcie i naturalną rywalizację, która motywuje do działania. Minimalizuje ponadto poczucie wstydu spowodowane ubiorem, co ma miejsce, np. na basenie.

Zachęcamy do dyskusji i zadawania pytań!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL