Zostań instruktorem Nordic Walking
Wyprawa po zdrowie!
Pomysł na prezent!
Filmy instruktażowe
Puchar Bałtyku 2014

Co łączy wybitne, choć tak różne postacie jak Jan Paweł II, Cindy Crawford, Robert Korzeniowski czy Dalaj Lama?

 

Odpowiedź prosta, pewnie wielu zaskoczy- dbałość o zdrowie, zamiłowanie do aktywnego stylu życia i systematycznych ćwiczeń fizycznych niezależnie od zmęczenia, nastroju, a nawet cierpienia i bólu...

 

A co łączy Aleksandrę Kowalską - urzędniczkę z osiedlowego biurowca, Jana Nowaka - właściciela butiku na rogu, Hannę Zielińską - uczennicę liceum, i... ponad 20 milionów Polaków? Siedzący tryb życia! Czyli wiele godzin spędzonych każdego dnia przed ekranem telewizora czy komputera, skłonność do nadwagi i niska sprawność fizyczna.

 

Badania przeprowadzone przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) wykazały, że Polacy należą do najmniej aktywnych fizycznie społeczeństw europejskich. Zaledwie co dziesiąta dorosła osoba wykonuje systematyczne ćwiczenia fizyczne, zaś 60-70% kobiet i mężczyzn prowadzi szkodliwy dla zdrowia, siedzący tryb życia, który to zwiększa ryzyko nadciśnienia tętniczego, choroby wieńcowej, zawału serca, udaru mózgu i wielu innych chorób serca i naczyń. Mała aktywność fizyczna, brak systematycznego wysiłku jest powodem nadwagi i otyłości, cukrzycy, osteoporozy, niektórych nowotworów i wielu innych poważnych chorób. Dlatego nie siedź bezczynnie! Weź swoje zdrowie w swoje ręce!

 

Wielu z nas znajduje zbyt łatwo wytłumaczenie dla swego lenistwa, wygodnictwa i braku dbałości o zdrowie, np.:

  • Nie mam czasu!
  • To zbyt trudne!
  • To wstyd ćwiczyć w moim wieku!
  • Jestem zbyt tęgi/tęga!
  • Sąsiedzi z klatki będą plotkować!
  • Jestem zbyt mało sprawny/sprawna!
  • Nie mam odpowiedniego nastroju!
  • Nie mam odpowiedniego stroju!
  • Nie mam odpowiedniego obuwia!
  • To zbyt drogo kosztuje!
  • Może zacznę ćwiczyć w przyszłym roku?

 

Te wymówki są nieprawdziwe i niepoważne. Każdy zdrowy człowiek, niezależnie od wieku, tuszy, stanu majątku, zdrowia, może i powinien dbać o sprawność serca, płuc, mięśni, i całego organizmu.

 

Więc jakie pokrótce korzyści, prócz zmniejszenia ryzyka chorób, płyną z aktywnego trybu życia?
Przede wszystkim:

  • Lepsze samopoczucie
  • Łatwiejsze zasypianie
  • Zgrabniejsza, wysportowana sylwetka
  • Większa sprawność umysłowa nawet w podeszłym wieku
  • Lepsza sprawność seksualna i większe zadowolenie z tej sfery życia
  • Lepsze radzenie sobie z trudami życia codziennego, stresem, zmniejszenie uczucia zdenerwowania

 

Nie oglądajmy się na innych i zacznijmy zwracać większą uwagę na własne zdrowie, urodę i sprawność fizyczną. Pamiętajmy, że „Natura nasza jest w ruchu, zupełny odpoczynek to śmierć”. Już po kilku tygodniach odczujemy satysfakcję i lepsze samopoczucie. Nie bójmy się, w czasie spaceru nikt nie ukradnie nam ulubionego fotela czy tapczanu. A telewizor lub komputer nie obrażą się. Dobrze wiedzą bowiem, że i tak poświęcimy im przynajmniej trzy lub cztery godziny dziennie.